نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3760
-
الف
+

«عباس محمدی»: آرزو دارم روزی تمام خانواده ها در افغانستان برای تماشای فلم به سینما بروند

«عباس محمدی» مستندساز افغانستانی در مصاحبه با شبکه آی فیلم2 از وضعیت سینمای مستند در افغانستان سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «عباس محمدی» مستندساز افغانستانی در مصاحبه اختصاصی با شبکه آی فیلم2 از وضعیت سینمای مستند در افغانستان سخن گفت.

«عباس محمدی» در پیوند با نحوه ورودش به مستندسازی گفت: اگر تاریخ سینما را بررسی کنیم متوجه میشویم که سینما از ساخت مستند آغاز شده است. مانند بسیاری از فلم سازان دغدغه داستان را دارم اما کسانی که در این مسیر با من همراه بودند از مستندهای بسیار خوبی بودند که با دیدگاه شان باعث شدند، سینمای مستند را بیشتر دوست داشته باشم.

وی در مورد موضوع مستندسازی در افغانستان که مورد توجه بسیاری از فلم سازان خارجی است، اظهار داشت: تفاوت در شیوه زندگی مردم در ولایات و شهرهای مختلف باعث شده که این سوژه ها بکر باشد و هر فلمسازی که به دنبال سوژه و موضوع جدید است به ساخت مستند در افغانستان علاقه مند شود.

محمدی در مورد ویژگی های یک مستند خوب اذعان نمود: مستند دارای فرمول و ساختار است و در قدم اول باید از لحاظ تخنیکی تمام نکات را رعایت کنیم، به این معنی که حداقل تجهیزات را در اختیار داشته باشیم، در قدم دوم ساختار مهم است به این معنی که چه هدفی را در مستند دنبال می کنیم.

وی همچنین درباره یک مستندساز خوب گفت: اولین ویژگی یک مستندساز خوب این است که باید یک محقق خوب باشد، یعنی اطلاعات را به خوبی جمع آوری کند و در قدم بعد داستان پردازی را به خوبی یاد بگیرد.

عباس محمدی در پایان خاطرنشان کرد: تمام خواسته و آرزوی من این است که روزی در افغانستان به قدری آرامش داشته باشیم تا تمام خانواده ها به راحتی برای تماشای فلم به سینما بروند و فلم سازان آثار آموزنده برای مخاطبان بسازند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر